Magazín

Nebojte se online nákupu nábytku a dekorací

Dostat se ze spárů ze zažitých stereotypů je nikdy obtížné. Zvláště pro starší generace. Ti jsou zvyklý vše vybírat nejen očima, ale i rukama a spoléhají se na emoce. Mladší generace je naopak zvyklá na nákupy přes internet. Jaké jsou nejčastější pověry a výmluvy lidí, kteří nemají důvěry v online nákupy?

Ve společnosti je spousta zkostnatělých názorů a zavedených mýtů. Jedním z nich je i nákup nábytku přes internet. Lidé se bojí, že nedostanou to, za co zaplatili. Co když se jim nebude líbit barva, stůl bude větší než si mysleli  nebo objednají jiný kus? Reklamace jsou složité a vrácení zboží také.

To jsou všechno mýty. Moderní doba přeje rychlému a konzumnímu způsobu života. Mnoho lidí nemá čas chodit po obchodech a vybírat ten pravý policový systém. Nákup pomocí eshopu je srovnatelný s kamenným obchodem. Není důvod mít obavy. Online nákupy jsou dobré co se týká srovnání cen, většímu výběru a především absence návštěvy velkých obchodních center. Jindy je na internetu jednodušší najít určitý tip. Jako třeba když zažijete dovolenou v Toskánsku a kousek pobřežního vkusu byste chtěli i u sebe doma.

Zažité mýty

  • Nedostanu zboží, přijdu o peníze – To co je pro jednoho naprosto denním chlebem, může druhého polévat litry studeného potu. Lidé mají obavy ze ztráty svých peněz. Obavy panují i kvůli nekvalitnímu zboží. Jenže to byste museli mít skutečnou smůlu. Prodejci mají stejná práva a povinnosti jako majitelé kamenných obchodů. Jak tomu předejít? Nakupujte u ověřených prodejců. Dejte na recenze, doporučení známých a rodiny. Vyhněte se eshopům, kde je jedna reklama za druhou a není zcela zřejmé, co vlastně prodává. Informace ohledně kupních podmínek, platbě, dopravě a reklamace by měli být snadno čitelné a dostupné. Pokud i vás převládá strach o finance, existuje snadné řešení. Neplaťte nic dopředu a volte možnost dobírky. je to sice o něco dražší, ale za ušetřené nervy to stojí.
  • Chybí kontakt, možnost zkoušky – Bude materiál příjemný na dotek, bude se na pohovce dobře sedět? A co ta váza, leskne se anebo je to jen dobře vyfoceno? Spousta lidí raději volí objíždění obchodů z důvodu osahání nábytku. Jenže i v kamenných obchodech není všechno zboží a doobjednají vám ho na základě výběru z katalogu. Online nákup vám ušetří hromadu času. Nemusíte nikam jezdit a pokud budete vybírat na základě popisu daného zboží a reference lidí, nemůžete šlápnout vedle. Navíc, vždy jde vše vrátit do 14 dnů od nákupu.
  • Představa bude jiná než realita - Je fotka vypovídající? Dobrý eshop poskytne větší množství fotek, někdy i tzv. mood představu. Jde o zakomponování třeba jídelního stolu, postele apod. do místnosti v různých stylech. Přiblíží vám to představu toho, jak daný kus zapadne do vašeho interiéru. Prodejci jsou si vědomi, že bez skutečného pravdivého popisu a reálných fotek si renomé nezískají. Ty lepší online obchody mají i vlastní poradce na chatu. Ochotní poradit s výběrem a odpověď na doplňující otázky.
  • Reklamace je náročná – V zákoně je uvedeno, že při nákupu přes internet můžete zboží vrátit bez udání důvodu do 14 dní od data koupě. Tedy pokud výrobek skutečně není dle vašich představ anebo se vyskytly jiné problémy, můžete zboží vrátit.

Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.